تعویض روغن گیربکس رنو سفران/لتیتود در تهران بهترین تعمیرگاه رنو سفران برای تعویض روغن گیربکس با هزینه های منصفانه برای سفران 2.5 / 2.0 / با استفاده از روغن اصلی با دستگاه

رنو سفران و رنو لتیتود هم از دسته خودروهای هستند که تعمیرات پیچیده دارند و حتما باید در تعمیرگاه تخصصی خودش سرویس ها انجام شود در غیر این صورت خودرو شما دچار مشکل خواهد شد از این به بعد دیگه نگران تعمیرات رنو سفران رنو لتیتود نباشید چون که تعمیرگاه تخصصی ایران رنو در تهران بهترین تعمیرگاه خودروهای رنو میباشد و شما میتوانید برای تعویض روغن گیربکس رنو سفران به این مرکز مراجعه کنید 

تلفن ثابت: 02177337685

همراه: 09120996450 حامد رضایی 

روغن گیربکس هم مانند روغن های دیگر خودرو حتما باید تعویض شود خیلی از مردم فکر میکنند که روغن گیربکس هیچ وقت نباید تعویض گردد یا این اطلاعات را از تعمیرکاران دیگری شنیده اند کارکرد گیربکس اتوماتیک فقط با فشار روغن انجام میشود یعنی اینکه گیربکس اتوماتیک برای انجام تعویض دنده ها باید روغن با کیفیت داشته باشد تا بتواند به صورت نرمال تعویض دنده ها را انجام دهد وقتی روغن گیربکس خاصیت خود را از دست میدهد گیربکس برای تعویض دنده ها دچار کمبود فشار روغن میشود و این امر باعث تقه زدن هنگام تعویض دنده ها میشود و با به وجود آمدن تقه دچار خرابی صفحه ها و شیربرقی ها میشود اگر شما در کیلومتر تعیین شده روغن گیربکس را با هزینه های مناسب تعویض کنید هیچ وقت گیربکس دچار مشکل نخواهد شد ولی اگر روغن گیربکس را تعویض نکنید به مرور گیربکس دچار مشکل خواهد شد و هزینه های زیادی باید برای تعمیرات پرداخت کنید 

درباره گیربکس اتوماتیک بیشتر بدانیم؟

اگر پشت فرمان یک خودرو که دارای گیربکس اتوماتیک میباشد نشسته باشید حتما تفاوت گیربکس اتوماتیک و دنده دستی را متوجه خواهید شد که در گیربکس اتوماتیک پدال کلاچ وجود ندارد در جعبه دنده های خودکار تعویض دنده به صورت دستی معنایی ندارد فقط شما باید دسته دنده را در حالت (D) قرار دهید تا همه دنده ها به صورت اتوماتیک بیشتر یا کمتر شود 

جعبه دنده های اتوماتیک به همراه یک مبدل گشتاور و در جعبه دنده های دنده دستی پدال کلاچ هر دو به یک نتیجه می رسند اما اینکار را به دو روش کاملا متفاوت انجام می دهند 

تفاوت اصلی جعبه دنده دستی و اتوماتیک در این میباشد که در گیربکس دنده دستی برای دستیابی به نسبت دنده های مختلف محدوده چرخ دنده های متفاوتی به محور خروجی پیشرانه قفل می شوند ولی در گیربکس اتوماتیک تمام نسبت دنده های مختلف تنها با مجموعه ای از چرخ دنده ها حاصل می شود و این کار با قطعات به نام چرخ دنده های سیاره ای امکان دارد عملکرد دنده عقب در گیربکس اتوماتیک بسیار شبیحه عملکرد دنده اول است و تنها تفاوت این میباشد که در دنده عقب به جای آن که چرخ دنده ی خورشیدی کوچک توسط بین مبدل گشتاور به حرکت در می آید چرخ دنده خورشیدی بزرگ تر به حرکت درمی آید 

5/5 - (1 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *