مقالات

بهترین تعمیرگاه تخصصی رنو در تهران

جمعه 22 آذر 1398

بهترین تعمیرگاه تخصصی رنو در تهران | مگان | ساندرو | داستر | استپ وی | ال۹۰ | ال نود | ال 90 | سیمبل

شما می توانید برای تعمیر و سرویس های دوره ای خودرو به تعمیرگاه ایران رنو مراجعه کنید برای ارتباط با ما روی گزینه تماس ما رفته و با ما در تماس باشید

طرز کار سیستم ترمز ABS خودرو های گروه رنو

واحد کنترل الکترونیکی ترمز با دریافت اطلاعات مربوط به سرعت چرخ و تجزیه تحلیل دقیق آنها آستانه قفل شدن و لغزش هر چرخ را به طور جداگانه تشخیص داده و متناسب با سرعت حرکت چرخ ، توسط سلونوئید سوپاپ کنترل فشار چرخ مربوطه را می بندد و از اعمال فشار بیشتر بر واحد ترمز چرخ جلو گیری می کند تا چرخ از آستانه قفل شدن فاصله بگیرد و به حرکت خود ادامه دهد و با ادامه حرکت باز هم سرعت بیشتر می شود مجددا سوپاپ کنترل فشار مدار ترمز باز شده و فشار هیدرولیکی خط ترمز که این بار توسط پمپ هیدرولیک و به فرمان ECU فعال شده را تامین می شود و با هدایت این فشار به سمت واحد ترمز سرعت چرخ کم شده و دوباره به آستانه قفل شدن رسیده و مجددا این سیکل تکرار می شود  

خدمات تعمیرگاه ایران رنو شامل چه خودرو هایی می باشد تعمیرگاه تخصصی رنو | مگان | ساندرو | استپ وی | داستر | ال نود | ال90 | سیمبل  می باشد 

چراغ هشدار اعلام خرابی ترمز ABS 

در صورت خرابی هر کدام از سنسورهای روی چرخ ، موتور ABS ، رله ABS و یا مجموعه سلونوئید و مدارات چراغ هشدار اعلام روی داشبورد یا پانل جلوی راننده روشن شده و هنگامی که چراغ ABS روشن شود دیگر سیستم ترمز ضد قفل ABS کار نمی کند ولی همچنان ترمز معمولی خودرو به فعالیت خود ادامه می دهد ولی باید بر این موضوع واقف بود که کارایی و عملکرد یک سیستم ترمز ضد قفل با یک ترمز معمولی قابل مقایسه نیستند چرا که کنترل و هدایت خودرو در هر دو حالت متفاوت است و توجه ننمودن به این امر باعث خسارت جانی و مالی خواهد شد گاهی اوقات تمامی قطعات الکترونیکی سیستم ترمز سالم هستند ولی سیستم ترمز ABS از خرابی دیگری از نظیر بلبرینگ چرخ ، چرخ دنده ABS روی محور چرخ ، قطعات چرخنده و یا از کثیفی و گل لای قرار گرفته روبروی سنسور متاثر خواهد شد 

خدمات تعمیرگاه ایران رنو برای خودرو های | مگان | ساندرو | استپ وی | داستر | ال90 | سیمبل به شرح زیر می باشد 

تعویض کیت تسمه تایم 

تعمیر گیربکس اتوماتیک

تعمیر گیربکس دنده دستی

تعویض روغن گیربکس اتوماتیک

تعویض روغن موتور

تعمیر کامل موتور 

تعویض بلبرینگ چرخ 

شستشوی انژکتور 

تعویض شمع و وایر

تعویض لنت چرخ 

درباره سیستم ترمز EBD 

این سیستم در واقع مکملی است برای سیستم ترمز  ABS که با تقسیم نیروی ترمز به میزان لازم بین محورهای جلو و عقب و حتی هماهنگی چرخ های چپ و راست خودرو حداکثر کارایی سیستم ترمز را بر آورده می سازد این سیستم پایداری خودرو را در هر شرایط باری و جاده ای اعم از با یا بدون بار ، جاده های خشک یا مرطوب ، یخی و برفی حفظ می کند و با تقسیم نیروی ترمز بین چرخهای عقب از چرخش خودرو در هنگام ترمز کردن در سر پیچ ها نیز جلوگیری می کند از جمله کارایی سیستم ترمز EBD می توان به یک مثال اشاره کرد که فرض کنید نصف خودروی شما روی یخ باشد و دو چرخ طرف مقابل روی آسفالت ، در چنین حالتی اگر فقط از سیستم ABS استفاده کنید در هنگام ترمز گیری قطعا خودرو به سمتی که آسفالت هست منحرف شده و از مسیر خارج شده ولی اگر سیستم ترمز EBD نیز مکمل ABS باشد از این انحراف جلوگیری می شود یعنی EBD تنها چرخ های که روی یخ قرار دارند و دچار لغزش شدند را به اصطلاح ABS می کند ولی اگر خودرویی فاقد EBD باشد یا همه چرخ ها با هم ABS می شوند یا اصلا فعال نم شوند که در این حالت خودرو به یک سمت کشیده می شود 

بهترین تعمیرگاه تخصصی رنو در تهران شامل خودرو های | مگان | ساندرو | استپ وی | داستر | سیمبل | ال نود | ال90 می باشد

سیستم ESP 

سیستم کنترل پایداری خودرو یا ESP در واقع یک سیستم مکمل از نوع نرم افزاری برای سیستم ترمز و تعادل خودرو در حالت های مختلف است که با استفاده از سخت افزارهای موجود در سیستم ترمز ABS در صورت نیاز مثلا انحراف خودرو از مسیر جاده به صورت زیر شرح به تصحیح حرکت خودرو می کند 

ESP با اندازه گیری مداوم پارامتر های زیر حرکت و پایداری خودرو را کنترل می کند 

۱ سرعت گردش هر چرخ و سرعت حرکت خودرو

۲ وضعیت قرارگیری فرمان و همینطور محاسبه سرعت گرداندن فرمان

۳ میزان شتاب وارده طولی و شعاعی به خودرو 

۴ وضعیت موتور از نظر میزان گشتاور تولیدی 

۵ در بعضی از گونه ها تعداد سنسور برای برسی وضعیت مسیر حرکت از نظر خیس یا خشک بودن و همینطور میزان لغزندگی مسیر حرکت هم وجود دارد 

تفاوت سیستم ترمز EBD و ESP

سیستم EBD فقط مخصوص تقسیم نیرو روی چهار چرخ برای حفظ تعادل است و اکثر خودروهای که مجهز به ABS سیستم EBD را هم دارند ولی سیستم ESP کنترل پایداری خودرو است وظیفه سیستم ESP بالا بردن سطح کنترل خودرو در طی مسیر داخل پیچ با سرعت های بالا را دارد و در ضمن در جاده های برفی و لغزنده کمک زیادی به راننده می کند سیستم EBD وقتی وارد عمل می شود که عمل ترمز کردن انجام شده و برای منحرف نشدن خودرو این سیستم نیروی ترمز چهار چرخ را تنظیم می کند ولی سیستم ESP بدون قرار گرفتن ترمز توسط راننده در صورت نیاز وارد عمل شده و با اعمال ترمز روی بعضی از چرخ ها مانع منحرف شدن می شود 

شما صاحب خودرو می توانید برای تعمیر و سرویس های دوره ای خودرو | مگان | ساندرو | استپ وی | داستر | سیمبل | ال 90 به تعمیرگاه تخصصی ایران رنو مراجعه کنید  

شماره تماس : حامد رضایی 09120996450

مقالات زیر را بخوانید

برچسب ها

دیدگاه خود را بنویسید