مقالات

تعمیرگاه ساندرو _ تعمیرگاه تخصصی رنو ساندرو

دوشنبه 11 آذر 1398

تعمیرگاه ساندرو _ تعمیرگاه تخصصی رنو ساندرو

برای تعمیر و اصول نگهداری خودرو رنو ساندرو تا آخر مقاله همراه ما باشید 

خدمات ما در تعمیرگاه تخصصی ایران رنو شامل خدمات زیر می باشد

۱ تعویض کیت تسمه تایم

۲ تعویض روغن موتور

۳ تعویض روغن گیربکس اتوماتیک 

۴ تعویض روغن گیربکس دنده ای 

۵ تعویض شمع

۶ تعویض لعنت 

۷ تعمیر جلوبندی

۸ تعمیر گیربکس اتوماتیک و دنده ای 

۹ تعمیر سرسیلندر و موتور 

۱۰ دیاگ 

خودرو رنو ساندرو در دو تیپ اتوماتیک و دنده ای تولید می شود رنو ساندرو در بازار جهانی  با برند داچیا عرضه می شود 

مشخصات فنی رنو ساندرو

موتور ۴ سیلندر خطی ۱۶ سوپاپ

حجم موتور ۱۶۰۰

حداکثر سرعت ۱۷۰ کیلومتر در ساعت

مصرف سوخت در داخل شهر ۹.۵ در هر صد کیلومتر

مصرف سوخت خارج از شهر ۵.۵ در هر صد کیلومتر

اصول نگهداری رنو ساندرو 

موتور و جلوبندی رنو ساندرو از قطعات با کیفیت استفاده شده است شما باید سرویس های دوره ای این خودرو را به موقع انجام دهید

سرویس ها شامل موارد زیر می باشد

۱ تعویض کیت تسمه تایم در کیلومتر ۶۰ هزار 

۲ تعویض روغن گیربکس اتوماتیک در کیلومتر ۵۰ هزار 

۳ تعویض روغن موتور در کیلومتر ۷ هزار 

۴ تعویض شمع در کیلومتر ۴۰ هزار 

چند نکته در مورد اصول نگهداری گیربکس اتوماتیک رنو ساندرو

۱ از تعویض حالت گیربکس ( P R N D ) در حالت حرکت خودداری کنید

۲ در حالت خلاص ( N ) رانندگی نکنید در حالت خلاص مصرف سوخت کم نمی شود علاوه بر این چنین کاری از تسلط شما هنگام راننده گی کاهش می یابد 

۳ نگه داشتن پدال گاز در وضعیت ( N ) و سپس انتخاب ( D ) برای سرعت گرفتن خسارت جبران ناپذیری در بر خواهد داشت

۴ قبل از این که کامل ایست نکرده اید خودرو را در حالت ( P ) قرار ندهید 

مشخصات گیربکس اتوماتیک رنو ساندرو 

گیربکس اتوماتیک رنو ساندرو به al4 نام دارد گیربکس al4 یه گیربکس عرضی پنج دنده ای می باشد که چهار دنده حرکت به جلو و یه دنده حرکت به عقب می باشد محدوده تعویض دنده در این مدل گیربکس به شرح زیر می باشد

دنده یک سرعت صفر تا هفتاد بر ساعت 

دنده دو سرعت هفتاد تا صدوبیست بر ساعت

دنده سه سرعت صدوبیست تا صدوهفتاد برساعت

دنده چهار سرعت صدوهفتاد تا دویست و بیست بر ساعت 

اجزای اصلی تشکیل دهنده گیربکس al4 رنو ساندرو به شرح زیر می باشد

کانورتور یا همان گشتاور

پمپ هیدرولیک جعبه دنده یا همان پمپ روغن گیربکس

مجموعه دنده های سیاره ای کلاج ها و ترمزهای گیربکس که در واقع مکانیزم واحد هیدرولیک گیربکس به حساب می آید 

دیفرانسیل داخلی 

پینیون که ربط بین گیربکس و دیفرانسیل بوده و نقش چرخ دنده کاهنده را دارد

سنسورها و واحد کنترل کامپیوتری 

 

 

 

مقالات زیر را بخوانید

برچسب ها

دیدگاه خود را بنویسید